Skip to main content
On Line

Lead-er kojeg svi lead-uju

Sve o kupcu koji nema prevod na srpski jezik

U ovom tekstu pokušaću da vam razjasnim jedan nestandardan pojam koji se mnogo koristi, odnosi na kupca, a nema adekvatan prevod na srpski jezik: LEAD.

Doslovan prevod sa engleskog jezika bi bio trag, ali tek onda nema nikakvog smisla nazivati osobu zainteresovanu da nešto kupi tragom. Potencijalni kupac bi možda bio adekvatniji izraz, ali ovde to nije samo ime za nekoga ko se napola odlučio da kupi. Lead bi bio potencijalni kupac kojem smo ušli u trag tako što smo nanjušili njegov psihološki i emotivni sklop, interesovanja, životni stil i na sve to nakačili strategiju privlačenja našem brendu. Osim toga lead bi mogao i da bude trag preko nekog potencijalnog kupca do veće, slične ciljne grupe ili više ljudi zainteresovanih za cenu, kvalitet i slično vašeg brenda.

Za generisanje leadova prave se lead generation kampanje (skraćeno: lead gen).

Hajde da to razradimo na primeru našeg bloga. Na primer, zamislimo da imamo podatke koji kažu: na Googlu svaki dan 20.000 ljudi iz celog sveta ukuca pretraživanje: šta je brend kampanja?

Sasvim dovoljan podatak da postavimo Google Ad (reklamu) na kojoj piše: naučite sve o marketingu i tehnikama prodaje.

Klikom na ovu reklamu stižete do stranice na kojoj je postavljen tekst: Naučite nove i instant primenljive tehnike u marketingu u našem trening centru.

Sa tekstom su postavljene i fotografije naših polaznika, naših stručnjaka i trenera, dodela certifikata i slično. Odmah ispod je polje za prijavu novih polaznika, kao i polje za eventualna pitanja i sve to možete da popunite i pošaljete pod uslovom da ukucate i svoju e-mail adresu. Tog trenutka svečano postajete naš lead, odnosno potencijalni polaznik / kupac našeg kursa za napredne tehnike u maretingu.

I onda ste gotovi! Istog trenutka ću vam na e-mail poslati naš video sa predavanja, montiran tako da bude prodajnog karaktera, poslaću vam i tekst u kojem piše da early bird prijave nagrađujemo sa 30% popusta i da je rok za tu vrstu prijave u narednih sedam dana.

Iskoristiću priliku da vam još više zagolica novčanik i poslaću vam i dodatni popust od 15% ako uz kurs o marketingu kupite i kurs o pregovaračkim tehnikama. Takođe ću vam redovno slati tekstove o inovacijama u toj struci, primere dobre prakse nastale zahvaljujući obukama poput ove i slično.

Sve ovo ustvari predstavlja metodu kojom se potencijalni kupac – lead konvertuje u kupca.

Klijenti nas mnogo puta pitaju koja je razlika između lead gen kampanje i sajta na koji će se jednostavno postaviti kompletna ponuda, a neretki smatraju da je kreiranje web sajtova posvećenih prodaji i bolja opcija.

Da smo imali sajt na kome se jednostavno prodaje ovaj kurs bez ikakvog prikupljanja leadova preko besplatnog mini-kursa, onda bi broj kupaca bio mnogo manji.

Lead gen kampanje se obično rade za skuplje brendove, jer nije realno da očekujemo od potencijalne ciljne grupe da samoinicijativno dođe na sajt i samo klikne opciju: kupujem kuću, auto, prikolicu, stan... Veće su šanse da se unapredi prodaja takvim brendovima tako što se okupe ljudi zainteresovani za postavljanje pitanja, ostavljanje e-mail adrese, da komentarišu. To su lead-ovi i na tom mestu se rade lead gen kampanje.

Što je veća vrednost proizvoda to su lead kampanje isplatljivije, budući da se za skupe proizvode ljudi mnogo više premišljaju. Teško, ali ne i nemoguće, da se pojave oni koji donesu torbu para i kažu: dajte mi dve "mečke" u crnoj i crvenoj boji...

Na kraju balade, centralna priča su naši nevidljivi lead-ovi, skriveni u beskrajnom online prostoru, od kojih se build-uje (gradi) i kreira NJKV Kupac.

I ovde nije kraj, iako ću ja, u ime migrenoznog napada zbog viška informacija, obustaviti priču na trenutak i pozvati vas da ostavite svoju e-mail adresu, kako bismo vam poslali više primera na ovu temu.

U sledećem tekstu nas čeka: HOT; WARM; COLD priča!