Skip to main content
Marketing

Marketing i njegovi sateliti

Revolucionarno brza prodaja sa ček listom na kraju

U svetu marketinga stvari su uvek prilično napete budući da novine pretiču jedna drugu u kratkom roku. Uprkos tome, ipak postoje neki standardi i neke struje koje su kao kolonizovane horde ratnika usmerene isključivo na svoj pravac. Jedni se kunu u direktni marketing, spremni da polože život u zamenu za garantovani rezultat, a drugi pak zaljubljeno gledaju takozvane brend kampanje.

Ni jednima ni drugima ne treba ulaziti u šesnaesterac, ali treba razumeti uzavrele strasti i u sebi se opredeliti za stranu.

Menadžeri starog kova čvrsto se drže za tzv. direktni marketing (direct response marketing) i ne bez razloga. DM je zapravo svaka vrsta marketinga u kojem se obraćamo ljudima sa konkretnim ponudama i od njih očekujemo da odgovore odmah i prosvetle nas ličnim stavom ("call to action").

Direktni marketing se ekstremno oslanja na merenje i analitiku. Takođe se oslanja na nešto što vam iz usta stručnjaka zvuči kao masna psovka:  copywriting (pisanje), metode za prodaju: sales funnel, scarcity, landing stranice, testimonijali i slično. I sad ko bi to raščlanio i razumeo potrebu da se svim ovim sićušnim podupiračima kupčevog ega može napraviti baš dobar posao. Oni marketing menadžeri malo osetljiviji  na nežnu dušu klijenta, mogu odmah da procene koje metode su za one nervozne i nestrpljive klijente, koji rezultat čekaju gledajući na sat i čiji je fokus na trenutnoj prodaji.

Tada na scenu izlaze razne akcije, kartice, popusti, cene se ističu kao neverovatna prilika, koriste se jake, zasićene boje, posebno za tagove sa cenama i ribone za popuste. Time se stvara veliki pritisak na kupce i kreira novogodišnja, rasprodajna atmosfera. 

Najupečatljiviji primer za direktni marketing su Telešop reklame. Sve i da vam nisam ovo rekla, mogli biste sami da pogodite o čemu se radi samo po jednoj reči: Revolucionarno!

To su oni reklamni formati koji vam pokvare vikend i sat vremena ispiraju mozak kako je tamo neki držač za leđa revolucionaran, kako štedi novac, kako je dokazan u trista i nešto zemalja, kako je stigao iz tradicionalne japanske kulture i kako radi kao sat, uporedo vam prikazujući slike PRE I POSLE, kao i testemonijale korisnika iz redova običnog sveta, koji je inače nadrndan, pa je garancija da neće lagati. Nakon revolucionarnog, tradicionalnog, isprobanog, proverenog, sa neverovatnim rezultatom, koji štedi i vreme i novac, ide ono klasično: "ako poručite u narednih sat vremena dobićete i ovaj set noževa".

Kako god da vam ovo deluje, reći ću vam ovo: Telešop je revolucionaran proizvod, koji ima svoju tradiciju u marketingu i zauzima posebno mesto, isproban je u praksi, daje odlične rezultate sudeći po testemonijalima klijenata, proveren je način da nekog psihički toliko ofucate, da napravi porudžbinu ni ne razmišljajući, a uz to: ako ga poručite kod nas, dobićete besplatan set banera na našem portalu.

Na isti, opet isprobani, kalup kreiraju se i prodajne stranice (sales pages) na Internetu.  E to je već Vikipedija među informatorima kupovne statistike. Tu se sve meri i skroluje: od toga koliko je bilo klikova na dugme "kupujem", kakve su konverzije sa kog kanala i tako dalje.

Cilj direktnog marketinga je prodaja, sprinterska prodaja u kojoj vam je konstantno uključena štoperica, prodaja koja je što merljivija i koja iziskuje pravljenje baze kupaca i takozvanih "leadova" (potencijalnih kupaca).

I sad bi svaki klijent upitao zašto bi se bilo ko pomerao dalje od sprinterske prodaje i u čemu je razlika. Pa opet, razlike su ogromne, nijansi ima više nego duga, a stvar je u jasnom cilju koji određuje da li ćete krenuti u sprint, maraton ili je reč o vekovnoj i sporoj seobi jednog naroda.

Kako bismo razjasnili druge metode i napravili razlike, ovde ćemo stati, a vi strpljivo sačekajte, skrolujte, čitajte, dok mi merimo posetu ovom tekstu.